Pokud vyrážíte na cestu do USA po vlastní ose, je potřeba zajistit spoustu věcí v určitém pořadí a časovém horizontu. Některé kroky na sebe úzce navazují (zřízení pasu a registrace ESTA) a některé je možné vyřídit kdykoli během příprav na dovolenou v USA (např. cestovní pojištění).
- 1. krok – zřízení biometrického pasu – pas je potřeba při vyřizování registrace ESTA, pokud jej už máte, tak máte o starost méně a můžete přejít k dalšímu bo
- 2. krok – mezinárodního řidičského průkazu – týká se pouze těch, kteří se chystají v USA řídit auto
- 3. krok – platební karta – platební karta je potřeba nejen k uhrazení poplatku za registraci ESTA, ale i k placení dalších výdajů spojených s pobytem v USA.
- 4. krok – internetová registrace do USA – ESTA.
- itinerář – v této chvíli mějte alespoň jasno do jakého města poletíte a odkud se budete vracet.
- 5. krok – nákup letenky – jakmile máte schválenou registraci ESTA, tak můžete začít shánět letenky.
- 6. krok – pronájem auta nenechávejte na poslední chvíli. Vozy mohou být v hodně “rozpučované”.
- 7. krok – první ubytování v USA – vřele doporučujeme!
- 8. krok – cestovní pojištění – záležitost, na kterou byste neměli v žádném případě zapomenout.
- ostatní
- nákup adaptéru do zástrčky v USA
- zajištění léků, které pravidelně užíváte
- zajištění hotovosti v dolarech
- zřízení roamingu do USA u svého mobilního operátora
- aktualizace registrace ESTA – pouze pokud došlo před odletem do USA ke změně některých údajů, které jste zadali při registraci (např. adresy ubytování)
- zaregistrujte se zdarma do aplikace DROZD (https://drozd.mzv.cz/), která je je dobrovolná registrace občanů České republiky při cestách do zahraničí. Aplikaci spravuje Ministerstvo zahraničních věcí ČR a v případě přírodních katastrof, sociálních nepokojů nebo jiného nebezpečí informuje turisty v dané oblasti formou SMS či emailu.
LHŮTY ÚKONŮ POTŘEBNÝCH PRO CESTU DO USA
Obecně platí “čím dříve, tím lépe”. Pro ty, co netouží po adrenalinu a mají raději vše připraveno předem jsou tu lhůty pro jednotlivé kroky.
ZŘÍZENÍ BIOMETRICKÉ PASU
Úřady mají ze zákona na vyřízení biometrické pasu lhůtu 30 dnů.
INTERNETOVÁ REGISTRACE DO USA – ESTA
Minimálně 72 hodin před odletem do USA. V případě, že v registraci neuspějete, máte ještě možnost zažádat o standardní víza na americké ambasádě v Praze. V tomto případě počítejte se lhůtou 30 dnů. Proto si raději na tento krok udělejte časovou rezervu jednoho měsíce.
NÁKUP LETENKY DO USA
Lety do USA bývají obvykle velmi vytížené a mnohdy se stává, že letenky nejsou k dispozici 3 i více měsíců před vašim plánovaným odletem. Proto i zde platí heslo, kdo dřív přijde, ten dřív mele. Nebojte se si tedy koupit letenku do USA i 6 nebo více měsíců před plánovaných odletem.
PŮJČENÍ AUTA V USA
Čím specifičtější auto budete požadovat (např. pro větší skupinu lidí), tím dříve si auto pronajměte, zejména pokud plánujete cestovat v letní sezóně. Pronájem auta si můžete zařídit několik měsíců před odletem nebo až přímo na místě. Auto si můžete pronajmout i v kombinaci s letenkou.
CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ ON-LINE
Pojišťovny umožňují zřídit cestovní pojištění on-line i den před odletem. Pozor ale, abyste na pojištění ve shonu nezapomněli.
Ztrácíte se v tom? Můžeme vše probrat osobně.
Pokud se ani po tomto seznamu necítíte úplně jisti, co všechno zařídit, kam se podívat, co rezervovat a jak vyplnit, tak si můžete rezervovat konzultaci, kde s vámi Standa naplánuje cestu po USA a poradí co a jak.