Reklamace zpoždění letu aneb vrácení peněz za letenky

Nemožnost odletět naplánovaným leteckým spojem včas, a to ať už z důvodu zpoždění letu, případně kvůli zrušení letu, je noční můrou každého cestovatele. Naštěstí tato situace má evropskou legislativou jasně daná řešení. Je nutno poznamenat, že k jejímu úspěšnému vyřešení bude potřeba vyvinutí aktivity z vaší strany. Aerolinky častokráte dělají mrtvého brouka a žádnou kompenzaci vám samy od sebe nenabízejí. 

Abyste vůbec měli právo na využití náhradních služeb či finanční odškodnění, tak musíte splnit podmínku, že do USA letíte z některého z letišť nacházejícího se na území EU (včetně Norska, Švýcarska a Islandu). 

Vrácení peněz za letenky – kdy na to máte právo?

Pokud bude mít let zpoždění v rámci jednotek hodin, tak automaticky získáváte nárok na bezplatné občerstvení. To bude zajišťováno po celou dobu zpoždění. A nezáleží přitom na tom, z jakého důvodu ke zpoždění došlo. V případě letů do USA, tedy letů nad 3 500 kilometrů, je tato hranice, od níž máte nárok na občerstvení stanovena na 4 hodiny zpoždění. Nejčastěji dostanete voucher na nákup jídla. Pro nějž se musíte dostavit k letištní přepážce – proto tedy dbejte zvýšené pozornosti při letištním hlášení. 

Zpoždění letu a kompenzace

Pakliže vám let přesunuli na druhý den, tak vám musí letecká společnost zařídit ubytování. To je včetně stravy a dopravy do hotelu a zpět na letiště. V takovémto případě se můžete obrátit na jakéhokoliv pracovníka dané aerolinky, s níž letíte, a ten by vám měl ubytování zajistit. 

Zpožděný let
Zpoždění letu

Jestliže se nepodaří zpoždění dohnat, a i zpoždění v cílové destinaci bude činit více než 4 hodiny, tak se obraťte na leteckou společnost. Žádejte ji o odškodnění ve výši 600 eur, na nějž máte nárok. Stejné odškodné dostanete i v případě zrušení letu. Zde však hraje roli i čas, kdy aerolinka zrušení oznámila. Pokud tak učinila minimálně 7 až 14 dní předem, tak bohužel budete mít smůlu. 

Při úplném zrušení vašeho původního letu se můžete s aerolinkou domluvit též na zajištění náhradního letu, a to nejenom u dané společnosti, nýbrž i u jakékoliv jiné aerolinky, jež do cílové destinace letí ve vámi preferovaném termínu. 

Odškodění za zpoždění letu – co dělat?

Jak už bylo řečeno. Letecké společnosti velmi rády dělají mrtvé brouky a hledají spousty důvodů proč vám kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let nedat. Dohadování, mailování a veškerá komunikace je s nimi na dlouhé lokte a spoustu cestujících to časem vzdá. Nenechte se odbýt, a pokud na to nemáte nervy, tak přenechte váš případ na agentůře, která se na tyto případy specializuje a již zná triky aerolinek.





Standa Beran

Do USA pravidelně cestuje přes 25 let a po Americe najezdil téměř 100 000 km. Křížem krážem projel západ USA, miluje národní parky, majáky na pobřeží, hory, kalifornské pláže i tiché pouště. Prochodil New York a bílý písek z floridských pláží má v botech ještě teď. Radí turistům, jak naplánovat cestu do USA a od roku 2010 vede Facebokovou stránku o Cestování po USA, kde ho sleduje přes 11 000 fanoušků
Back to top button
Close

Detekovaný Adblocker

Milí čtenáři, rád bych vám připomněl, že veškerý obsah na webu je pro vás zcela zdarma. Chápu, že reklamy mohou někdy být rušivé, ale právě ony mi umožňují udržovat web živý a neustále aktualizovaný novým obsahem. Když používáte Adblocker, omezuje to možnost generovat příjmy, které jsou nezbytné pro pokračování v mé práci. Pokud byste byli tak laskaví a deaktivovali Adblocker při prohlížení stránek, velmi byste mi pomohli. Díky vaší podpoře můžu nadále nabízet kvalitní obsah bez poplatků. Samozřejmě se snažím zobrazovat reklamy citlivě a tak, aby co nejméně narušovaly váš zážitek ze čtení. Děkuji vám za pochopení a podporu. Vaše přízeň a zájem o mé stránky jsou pro mě nejcennější. S úctou a díky, Standa